Van zonneschijn naar verdrietig nieuws

11 november 2022 - El Grao de Castellón, Spanje

Vandaag zitten we voor het eerst overdag binnen en hebben we een week met onstabiel weer.  De eerste helft scheen de zon en was het zelfs warm maar de zee erg onrustig.
Donderdag zou de beste dag zijn om verder naar Valencia te varen maar in de nacht veranderde dat en zelfs de amateur-vissers kwamen gisteren na een uur alweer terug vanwege de rare deining. Vannacht begon het echte slechte weer, regen, storm en onweer. Het weerbericht geeft ook voor de komende dagen geen goed weer, dus we blijven in Castellon. Eerst probeerden we een auto te huren maar de prijzen verdriedubbelen zodra je een auto wilt boeken, dus niet gedaan. De trein kan ons ook naar Valencia brengen, met een retourtje van 12,— p/p is dat goed te doen. Dat gaan we maar eens doen als het wat minder regent.
Gisterenavond (donderdag) hadden we stroomstoring en vandaag bleek dat het bij ons niet goed zat. Peter heeft alles getest en weer opnieuw aangesloten en hoera we hebben weer stroom.
Getwijfeld of we ook het volgende zullen delen maar we hebben besloten dit te doen omdat het tevens een waarschuwing inhoudt.
Luuk de jongste neef belde ons vandaag (vrijdag), vreselijk verdrietig en huilend. Maevi één van zijn dochters (2jaar) is gisteravond in haar gezicht gebeten door hun hond Happy. Zo erg dat zij nog die avond is geopereerd om een stuk lip en wang weer terug te plaatsen. Nu is het afwachten of het wil gaan genezen wat nog heel erg onzeker is. Dit is niet zomaar een pleister plakken maar heel heftig. Maevi is een sterke meid en we de hopen zo dat het goed komt.  Luuk en Bodée hebben heel snel gehandeld en de ambulance was er in no-time. Haar 2-lingzusje Hailey heeft gelukkig, zo is de eerste indruk, niet veel meegekregen, omdat familie van Bodée er vlak naast wonen en gelijk aanwezig waren. Zo zie je in een seconde kan heel het leven veranderen van een rustig avondje tot grote paniek en verdriet. Hoe lief dieren ook zijn, vertrouw ze NOOIT. Laat kinderen geen moment  alleen met het dier, hou ze op afstand en blijf altijd alert. Happy is 2 jaar lief geweest voor de tweeling maar waarom dit nu is gebeurd zal altijd een vraag blijven en hierdoor mag Happy niet meer verder leven.
We hopen volgende keer met beter nieuws te komen.

Wordt vervolgd.

Du Soleil au Tristesse

Aujourd'hui, nous sommes à l'intérieur en jour pour la première fois. Nous avons une semaine de temps instable. La première part de la semaine le soleil brillait et il faisait même chaud, mais la mer était très agitée.
Jeudi serait le meilleur jour pour naviguer vers Valence mais le temps a changé dans la nuit et même les pêcheurs amateurs sont revenus après une heure hier à cause de la houle bizarre.

Aujourd'hui très mauvais temps a commencé, pluie, orage et tonnerre. La météo ne donne pas de beau temps pour les prochains jours, donc nous restons à Castellon. Nous avons d'abord essayé de louer une voiture, mais les prix triplent une fois que vous souhaitez réserver une voiture, ce n'est pas le cas. Le train peut également nous emmener à Valence, ce qui est faisable avec un billet aller-retour de 12,- p/p. On le fera quand il pleuvra un peu moins.
Hier soir (jeudi), nous avons eu une panne de courant et aujourd'hui, il s'est avéré que nous n'allions pas bien. Peter a tout testé et reconnecté à nouveau, sa marche :)

Nous avons douté de partager cette triste histoire, mais nous avons décidé de le faire car il comprend également un avertissement.
Luuk le plus jeune cousin nous a appelé aujourd'hui (vendredi), terriblement triste et en pleurs.  Maevi une de ses filles (2 ans) a été mordue au visage par leur chien Happy hiersoir. Elle a été opérée la même soir pour remplacer un morceau de lèvre et de joue. Maintenant, nous devons attendre et voir si cela va guérir, ce qui est encore très incertain. Ce n'est pas seulement un pansement collant mais très très intense. Maevi est une fille forte et nous espérons que tout ira bien. Luuk et sa fiancée Bodée ont agi très rapidement et l'ambulance est arrivée vite. Sa jumelle sœur Hailey, selon la première impression, n'a pas eu grand-chose, car la famille de Bodée habite juste à côté et était immédiatement présente.

Dans une seconde vie peut passer d'une soirée tranquille à une grande panique et tristesse. Aussi doux que soient les animaux, ne leur faites JAMAIS confiance. Ne laissez pas les enfants seuls avec l'animal un instant, tenez-les à distance et restez toujours vigilants. Happy a été gentil avec les jumelles pendant 2 ans, mais le grande pourquoi restera toujours une question et à cause de cela Happy ne peut plus vivre.
Nous espérons avoir de meilleures nouvelles la prochaine fois.

À suivre.