Plannen

20 mei 2023 - Perpignan, Frankrijk

20 mei 2023

Onze definitie van plannen maken is: veranderen en aanpassen      🤣😂🤣

Inmiddels zijn we weer 7️⃣  weken verder en velen zullen denken??  ja hoe gaat het eigenlijk met die avonturiers  😝😜.

Wel we hadden genoeg plannen maar soms komen die niet helemaal uit.

Plan A😁

We zouden van Valencia 🌅 rustig huiswaarts varen maar zijn gestrand waar we al waren, dus in Valencia.

Begin april werd ik (Lya) ziek 🥵 en belande zelfs in het ziekenhuis 🏥.

Na onderzoeken 🩺 werd duidelijk dat ik zware ontstekingen in mijn buik 🩻 had (scepsis) en dat o.a de blindedarm moest worden verwijderd. Na 5 dagen mocht ik terug naar de boot met een tas 👜 vol antibiotica 💉💊 en de boodschap het heel rustgig aan te doen 😴. Dus op naar plan B.

Plan B😁

Omdat we nog steeds behoorlijk lagen te deinen 🌊 leek het ons verstandiger om een auto 🚘 te huren en naar Perpignan 🏙️ te rijden 🚗 zodat ik kon herstellen. We zouden dan na 2 weken terug keren en vervolgens weer verder varen .

Helaas ook plan B viel in duigen want in Perpignan ging het weer verkeerd en belandde ik weer in het ziekenhuis 🛌. Weer gelijk aan de antibiotica (waar ik net vanaf was). Na 4 dagen met behoorlijk wat medicijnen 💊 weer naar huis 🏠 en de mededeling dat ik voorlopig niet mag reizen met de boot en wederom heel veel moet rusten 🧘🏻‍♀️.

Peter is dus alleen terug gegaan naar Valencia om de auto 🚗 in te leveren. Heeft de boot 🛥️ gecontroleerd en is met🚙 BlaBlacar 2 dagen later teruggereden.

De dokter👨🏻‍⚕️ adviseert om van de zomer niet ❌ te varen omdat de ontstekingen nog niet over zijn. Ik moet het nog steeds rustig aan doen en doet ❣️ Peter 🧐 alles om het mij gemakkelijk te maken.

Dus dan maar naar plan C.

Plan C 😁

Wel mag ik met de auto naar Valencia en dat gaan we over een paar weken doen.

We laten dus de boot ⚓️ van de zomer in Valencia 🌇 liggen en gaan vanaf september weer de Spaanse 🇪🇸 wateren onveilig maken.

Gelukkig hebben we een mooi appartement en is er heel veel te doen 💃🏻 💃🏻 in 🍺🥃 en 🎺 🥁rond 🎊 Perpignan, dus we gaan ons zeker niet vervelen.

Met de gezondheid gaat t gelukkig beter. En ja al zijn de plannen veranderd we hebben toch heel veel zin in de zomer ☀️.

Hiermee sluiten we deze “rdamopavontuur-blog” en wensen iedereen een heerlijke zomer 🤗.

Wordt niet meer vervolgd :) 💤

👫

Ter afsluiting nog een paar foto’s op FB 📸

Définition des plans est : changer et s'adapter  🤣😂🤣

Nous sommes maintenant 7️⃣ semaines plus loin et beaucoup penseront ??euh comment vont ces aventuriers 😝😜??.

Nous avions plein de plans mais parfois ils ne se réalisent pas tout à fait.

Plan A😁

Nous devions naviguer de Valence 🌅 tranquillement jusqu'à Canet mais malheureusement nous ne sommes pas allés plus loin que ...... Valence :).

Début avril, Moi (Lya) je suis tombée malade 🥵 et j'ai même fini à l’hôpital 🏥.

Après des examens 🩺, il est devenu clair que j'avais une grave inflammation de l'abdomen 🩻 (sceptis) et que mon appendice devait être retiré. Au bout de 5 jours, j'ai été autorisé à retourner au bateau avec un sac👜 plein d'antibiotiques 💉💊 et le message d'y aller très doucement. D’accord nous allons au plan B.

Plan B😁

La mer était agitée et pour moi fatigante 🌊 donc nous avons décidé louer une voiture 🚘 et rouler auPerpignan 🏙️ 🚗 pour que je puisse récupérer.

Nous revenions ensuite après 2 semaines, puis naviguions à nouveau.

Malheureusement aussi le plan B ne travaille pas car à Perpignan ça a encore mal tourné et je me suis retrouvé encore à l'hôpital 🛌. Retour sur les antibiotiques (que je viens juste d'arrêter). Après 4 jours encore à la maison 🏠 avec beaucoup de médicaments 💊 et l'annonce que je n'ai pas le droit de voyager en bateau pour le moment et encore beaucoup de repos 🧘🏻‍♀️.

Peter est ensuite reparti seul à Valence pour rendre la voiture 🚗. et repart avec BlaBlacar 🚙 2 jours plus tard. Ok bien nous allons au plan C

Le plan C😁

Le médecin 👨🏻‍⚕️ il dit : pas❌naviguer cet été car les inflammations ne sont pas encore terminées.

Je dois encore y aller doucement et ❣️ Peter 🧐 fait tout pour me faciliter la tâche.

Je peux aller à Valence en voiture et nous le ferons dans quelques semaines.

Nous laissons donc le bateau ⚓️ de l'été à Valence 🌇 et rendrons à nouveau les eaux espagnoles 🇪🇸 à partir de septembre.

Heureusement nous avons un bel appartement et il y a des fêtes💃🏻‍💃🏻 à 🍺🥃 et 🎺 🥁 autour de 🎊 Perpignan, donc on ne va pas s'ennuyer.

La santé va mieux maintenant. Et oui les plans ont changé mais on a toujours hâte à l'été ☀️.

Fin de ce voyage donc nous fermons ce "blog rdamopaadventure" et souhaitons à tous un merveilleux été 🤗.

Ne sera plus continué :) 💤

👫