Nieuw record :)

17 maart 2023 - Dénia, Spanje

😅 Gisteren hebben we ons eigen record 💪“kort varen”🛥️ verbroken.  We kregen toestemming van de eigenaar van F5 om op zijn plaats te mogen liggen ⎈.  Een super plek en moesten daar 30mtr voor varen😂. We hebben nu weer heel de dag zon ☀️ op ons achterkantje en weer een geweldig uitzicht op de bergketen⛰️“ de olifant” 🐘.

Vorige week zijn we op visite geweest in Altea en erna met deze gezellige mensen naar Benidorm 🏙️ geweest.🍺🥃 We hebben lekkere tapas🫔🍗🍣gegeten😋en weer heel wat afgelachen🤣😂🤣

Deze week zijn er feesten Denia. Dus blijven we lekker hier in de buurt.

🎊Denia Las Fallas Denia viering van San José🪅.

Voor t eerst gevierd in 1927 en nu elk jaar, tussen 17 en 19 maart, worden de straten van Dénia 🏙️ overspoeld met kleur, muziek 🎶 🪗 en spectaculaire voorstellingen🗽om één van de  uniekste festivals in de wereld🌎te vieren.

Op ‘el día de San José’  (19maart) wordt de vader van Jezus herdacht en het is een eerbetoon aan alle mensen die met deze naam worden aangeduid en aan de vakmensen die in de timmerindustrie🪚 🔨werkzaam zijn.

Met beelden in de wijken🎠van Denia opgesteld, optochten, klederdrachten 🎎 en het geluid van muziek 🎺 🥁, knallers💥 ⚡️ en vuurwerk🧨wordt tevens de lente ingeluid 🤹.

Al met al een feest met vele gezichten🎭

Wordt vervolgd…… 👫

Ps: foto’s op FB (Lya Cleypool met foto)

Record courte navigation

😅 Hier, nous avons battu notre record 💪"courte navigation"🛥️.  Nous avons eu la permission du propriétaire de F5 pour amarrer sur sa place ⎈.  La place est très  super et nous avons dû naviguer 30mtr 😂.  Nous avons encore du soleil toute la journée ☀️ sur notre dos et la vue magnifique sur des montagnes ⛰️" the elephant" 🐘.

La semaine dernière, nous avons visité des gens charmants dans Altea et après nous sommes ensembles allés à Benidorm 🏙️ .🍺🥃 Nous avons mangé des tapas délicieux🫔🍗🍣😋et nous avions au plaisir 🤣😂🤣🤣.

Cette semaine, il y a des fêtes à Denia. Nous allons donc rester dans le coin.

🎊Denia Las Fallas Denia célébration de San José🪅.

Première célébration en 1927 et maintenant chaque année, entre 17 et 19 Mars . Les rues de Denia 🏙️ sont inondés de couleur, la musique 🎶 🪗 et des performances spectaculaires🗽pour célébrer l'un des festivals les plus uniques dans le monde🌎.

Le "el día de San José" (19mars), on commémore le père de Jésus et on rend hommage à toutes les personnes avec le nomme José et aussi aux artisans travaillant dans le secteur de la charpenterie🪚 🔨.

Avec des statues installées dans les quartiers🎠de Denia, des défilés, des costumes 🎎, la musique 🎺 🥁, des bangers💥 ⚡️ et des feux d'artifice🧨le printemps est également inauguré 🤹.

En somme, une fête aux multiples buts🎭.

A suivre...... 👫

Photos sur FB (Lya Cleypool avec photo)

1. Peter:
    18 maart 2023
    Wat leuk!!!! Zo blijf je profiteren van het mooie leven!! Geweldig lieverds! Geniet er van!! En…… weer tot snel! Gros bisous.
  2. Lya:
    18 maart 2023