Weer in Valencia

3 april 2023 - El Saler, Spanje

Inmiddels zijn we donderdag (30 mrt) weer in Valencia gearriveerd. Volgens de meteo was donderdag een goede dag met een rustige zee en weinig wind ☀️.

En ……  we kunnen jullie vertellen:

WE HEBBEN EINDELIJK 🐬 DOLFIJNEN 🐬 GEZIEN 🐬.

Even voorbij de haven van Denia zag Peter ineens 2 koppies 🦭 🦭 boven water steken 🧐. En later hebben we ze nog 2 x gezien 🐬 🐬 . Helaas ben ik niet vlug met foto’s nemen 📸 maar 1 foto is een beetje gelukt (Zie voor foto FB)

Yes eindelijk 🥳.

Toen we op de helft waren veranderde het weer💨 toch.

Er kwamen schaapskoppen 🐑 🐑 🐑 🐑  op ’t water en dan weet je dat het geen kalm zeetje 🌊 meer is.

Met 30kn wind 🌬️ werden we de haven ingeblazen.

Door 4 man werden we opgevangen omdat de wind recht op onze zijkant stond en we daardoor hadden hard 🛥️ tegen de kant zouden worden geblazen. Gelukkig ging alles goed en liggen we op een plek waar van alles te zien is 😁.

Vrijdag stond er nog steeds een flinke storm en hebben we een hangdagje 🧘🏻‍♀️🧘🏼‍♂️ gehouden 💤.

Zaterdag hebben we een auto gehuurd 🚗 🚘dat kan in de haven van Valencia, dat is goed geregeld.

Eerst hebben we de “zware" boodschappen gedaan en daarna zijn we bij Christa en Bart op bezoek geweest. Zij hebben een heel leuk huis🏡 in de heuvels  ⛰️ bij Valencia, een uurtje van de haven vandaan. Was heel gezellig 😁 en we kregen ook nog heerlijk mandarijnen🍊mee😋 .

Gisteren zijn we begonnen om de boot schoon 🪣 🧽 te maken. Die zag er na ons zeeritje weer niet uit. Veel zand en zout.

Morgen nog een dag schoonmaken en dan zijn we weer rond.

Dan zitten we alweer op woensdag en zullen we eindelijk naar Valencia 🏙️ gaan.

Wanneer we vertrekken weten we niet misschien vrijdag, misschien volgende week. Voorlopig liggen we nog behoorlijk te schommelen, gelukkig kunnen we er tegen 😅.

De volgende plaats die we aan willen doen is Borriana, daar zijn we nog niet geweest, dus weer een nieuwe uitdaging.

Wordt vervolgd……👫

Encore à Valencia

Maintenant nous sommes encore à Valence jeudi (30 mars).

La météo a dit, jeudi était une bonne journée avec une mer calme et peu de vent ☀️.

Mais……. au premier nous voulons dire:

🐬 🐬NOUS AVONS ENFIN VU 🐬 DES DAUPHINS 🐬 🐬.

Juste après quitter le port de Denia, Peter a soudainement vu 2 🦭 🦭 petite têtes au-dessus de l'eau 🧐. Et plus tard, nous les avons revus 2 fois de plus 🐬 🐬 .

Malheureusement, je ne suis pas rapide pour prendre des photos 📸 mais sur 1 photo a un peu. YES🥳.

Quand nous étions à route, le temps a changé 💨 à droite.

Les moutons sont venues 🐑 🐑 🐑 🐑 et vous savez que ce n'est pas plus une mer calme 🌊.

Avec 30 nm de vent 🌬️ nous avons été soufflés dans le port.

Nous avons été recueillis par 4 hommes car le vent était juste à côté de notre bateau 🛥️ et nous avions serait soufflé contre le ponton. Heureusement, tout s'est bien passé et nous sommes dans un endroit où tout se voit😁.

Vendredi il y avait encore beaucoup de vent et on a eu une journée calme 🧘🏻‍♀️🧘🏼‍♂️ 💤.

Samedi nous avons loué une voiture 🚗 🚘 .

Nous avons d'abord fait les courses "lourdes" puis nous avons rendu visite à Christa et Bart (des amis). Ils ont une très jolie maison 🏡 dans les hauteurs ⛰️ près de Valencia, à une heure du port. C'était un très journée sympa 😁 et nous avons aussi reçu de délicieuses mandarines 🍊 avec ça 😋 .

Hier nous avons commencé à nettoyer le bateau 🪣 🧽. Après notre promenade en mer le bateau était plein de sable et de sel. Demain encore un peu et le bateau est fait pour la prochaine tour.

Mercredi nous irons à Valencia 🏙️.

Nous ne savons pas encore a quelle jour nous partirons. Peut-être vendredi, peut-être la semaine prochaine.

Pour l'instant, nous bougeons encore beaucoup, heureusement, nous pouvons le gérer 😅.

Le prochain endroit que nous voulons visiter est Borriana, nous n'y sommes pas encore allés, donc un autre nouveau destination.

A suivre……👫

1. Peter:
    4 april 2023
    👍 Eindelijk dolfijnen !!!
  2. Lya:
    4 april 2023