Op weg naar Denia

8 december 2022 - Dénia, Spanje

Vandaag (woensdag 07-12) was zo'n dag met zon☀️, weinig wind🌪️en bijna geen golven🌊.

Eén van die perfecte dagen om te dobberen naar de volgende bestemming ☞.

We hebben nog lang niet alles gezien👀 in Valencia dus op de terugweg 🔙 gaan we zeer beslist weer via deze mooie stad🫶.

Denia📌 de volgende bestemming was zo'n 42nm varen.

We zijn er beiden nog nooit geweest dus zijn we zeer benieuwd.

Aangekomen meldden we ons via VHF9 en moesten we even wachten.🛥️🛥️🛥️

Het wachten duurde toch wel vrij lang en in de tussentijd riep de Captainerie alsmaar de "HORIZON' op waar wij natuurlijk niet op reageerden.

Bleek dus dat ze ons bedoelden maar ons opriepen met de verkeerde naam en wij maar wachten.

Nadat ik ze nog een keer had opgeroepen werden we naar binnen geloosd alwaar we een zeer klein gaatje toegewezen kregen.

Ik vroeg nog moeten we hiertussen?????🧐 Ja dus,de marineros beaamde dat lachend. Hij zag mijn gezicht natuurlijk hahaha🫣.

Peter is gelukkig steeds beter geworden in het "achteruit parkeren” 👌.

Op mijn aanwijzingen 👈👉 👆🤙 en de naaste buren ⛵️🛥️🚢  een beetje opzij duwen, ging het in 1 keer goed.😅 💪

De haven van Denia: We zijn prettig verrast 🎁, er heerst hier weer zo'n andere sfeer.  Een haven met veel activiteiten

(bars🍺 🥃 en🍹🍷 restaurants🍽️ , shiphandlers en boten- en huizenverkoop) die allen open zijn en ook nog eens voor 80% bezet zijn.

Dus we gaan het vast en zeker weer naar ons zin hebben maar eerst lekker slapen want van de buitenlucht wordt je wel heel slaperig 😴 💤

Wordt vervolgd 👫

En route a Denia

Aujourd'hui (mercredi 07-12) était une telle journée avec du soleil ☀️, peu de vent 🌪️ et presque pas de vagues 🌊. Une de ces journées parfaites pour flotter vers la prochaine destination ☞.

Nous n'avons pas encore tout vu 👀 à Valence donc sur le chemin du retour 🔙 nous repasserons certainement par cette belle ville 🫶.

Denia 📌 la prochaine destination était d'environ 42 nm de navigation.

Nous sommes jamais allés, donc nous sommes très curieux.

En arrivant, nous nous sommes signalés par VHF9 et ils dites attendez un moment.🛥️

Nous avons dû attendre longtemps  🛥️🛥️🛥️ et pendant ce temps, la capitainerie ne cessait de crier "HORIZON", ce à quoi, bien sûr, nous ne répondions pas.

Il s'est avéré qu'ils parlaient de nous mais qu'ils nous ont appelés avec le mauvais nom ..... et nous avons juste attendu🛥️🛥️🛥️.

Après que je les ai appelés encore une fois, nous avons pu entrer dans g où on nous a assigné un tres petit trou.

J'ai quand même demandé si nous devions entrer ici?????🧐 Ouioui, ont dit les marineros en riant. Il a vu mon visage bien sûr hahaha 🫣

Heureusement Peter il est bien de stationnement en marche arrière” 👌.

En suivant mes instructions 👈👉 👆🤙et en poussant les voisins les plus proches ⛵️🛥️🚢 un peu sur le côté, ça s'est bien passé.😅 💪

Nous sommes agréablement surpris 🎁, il y a une ambiance tellement différente ici.

Un joli port avec de nombreuses activités (bars 🍺 🥃 🍹🍷 et restaurants 🍽️) qui sont tous ouverts et occupés à 80%

Donc on va certainement encore passer un bon moment mais d'abord bien dormir car le plein air va vous endormir 😴 💤

A suivre 👫

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irène Horstink:
    8 december 2022
    Leuk om jullie avontuur te kunnen volgen en te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben
  2. Lya:
    8 december 2022
    Ja we hebben het zeker pico bello en blijven nog wel een tijdje op deze weg doorgaan. Leuk dat je ons volgt :)
  3. Arie:
    8 december 2022
    Weer iets nieuws om te ontdekken, veel plezier kinders en vergeet vooral niet op tijd een borrel te nemen! Het is belangrijk op jullie leeftijd om goed te hydrateren anders gaan die ouwe vellen hangen....
  4. Lya:
    8 december 2022
    Haha die ouwe vellen zitten tegenwoordig strak in t lichaam met al dat fietsen en je gelooft het n iet maar ik zit nu aan de melk :)
  5. Irène Horstink:
    🎉👍🍷😁
  6. Britta van de Bunt:
    8 december 2022
    Wat gezellig zo van de ene haven naar de anderen. Ook weer veel plezier in Denia. Jullie kennende maken jullie het daar ook gezellig. Wat een leven toch 🤪🥳🍷😎
  7. Lya:
    8 december 2022
    Ja hier heerst weer een heel andere sfeer. Waar we eerst zo'n 10km naar Valencia elke dag fietsten( en retour) , ligt alles hier in de haven en om de hoek. Qua plaats iets minder, liggen letterlijk ingeklemd (zie foto's fb) Deze haven is ook de uitvalbasis naar Ibiza dus een hele drukke haven. We blijven hier weer een tijdje liggen en eens kijken wat er allemaal op ons pad komt. Hebben vandaag oude vrienden op bezoek gehad . Titia en Arjan ( Peter kent ze wel zij hebben ook een zoon die Luuk heet ) Zij waren toevallig deze week hier omdat ze een huis even buiten Denia hebben gekocht en dat wordt nu verbouwd. Was heel erg gezellig en heel veel gekletst. :) Ook wel weer eens lekker om Nederlands te praten zonder na te hoeven denken :)
  8. Britta van de Bunt:
    8 december 2022
    Wat leuk dat je regelmatig bekenden ziet en spreekt. Altijd gezellig. Kan me voorstellen dat eventjes Nederlands praten wel heel fijn is. Had ik ook toen ik in Amerika woonde 😃
    Dus bij dit verblijf wordt er minder gefietst want alles is op loop afstand. Hier is het lekker guur. We hebben net de kerstboom gehaald. Die komt buiten te staan, binnen geen plek 🥴
  9. Lya:
    8 december 2022
    nee hoor we gaan ook fietsen en vandaag net 6km gelopen we moeten wel fit blijven he :).