Valencia II

29 november 2022 - Valencia, Spanje

Update: Maevi is vorige week geopereerd en is gelukkig weer thuis 🏠 in haar eigen omgeving.

Wij zijn nog steeds Valencia🌇 aan het ontdekken. We liggen met de boot🛥️ongeveer 10km van het centrum. Dat is goed te doen met de fiets 🚲. We kennen al aardig de weg en bezoeken steeds weer andere gedeeltes van de stad. Ook buiten de stad is nog genoeg te zien zoals de havens🏗️🚢 en de stranden⛱️.

Het weekend was helemaal leuk omdat we zaterdag hadden afgesproken met Bart en Christa, vrienden uit onze “Besse” tijd en zondag een BBQ met de mensen van ons ponton 🛟.

Met Bart👱🏼‍♂️ en Christa👩‍🦱 hebben we als vanouds weer heel veel gepraat en gelachen🤣 😂. Met hen valt er nooit een stilte😁. Zij verrasten ons ook nog door alle drankjes🥂 🍾te betalen wat zeer gewaardeerd werd. 💁‍♀️💁‍♂️ Op de terugweg gaan we hen vast en zeker weer zien🤗.

Zondagmiddag de BBQ. Het was een internationaal gezelschap. Er werd engels, duits, frans, noors, nederlands en spaans door elkaar gesproken en naar gelang er meer gedronken werd ging dat steeds 🍹 gemakkelijker. Iedereen had wat meegenomen🍾🥃. Het vlees🥩 🥓 werd verzorgd door de 3 Spaanse heren👨🏽‍🍳👨🏻‍🍳👨🏾‍🍳 en de Belg 👨‍🍳 , wij 🙎‍♀️🙍🏼‍♂️ de hapjes: nederlandse kaas🧀 met en zonder ananas, worst 🫘 en aardappelsalade🥔. De Duitse 1ster - Michelin dame👩🏼‍🍳(ja echt waar) had humus en andere soorten dipsauzen 🌶️ met een verrukkelijk soort brood gemaakt 🍪. Het spaanse koppel 👫 2 soorten tortilla🥮en het noorse koppel 👫 salades🥙  🥗 en chips. Er was meer dan 🍽️ genoeg om de magen te vullen 😋. Het werd die avond heel laat.🌗 🛌 🕰️

Maandag zijn we op de boot gebleven🙃.  Het begon echt heel hard te waaien, dus geen doen en geen zin om de fietsen 🚲 🚲 te pakken.  Peter🙍🏼‍♂️heeft een nieuwe reflector opgehangen want de oude was kapot gewaaid, geprobeerd de magnetron te maken (niet gelukt) 🛠️ en de scheepsklok⏱️(eindelijk) gelijkgezet. ’S middags begon het ook nog eens behoorlijk te deinen 🌊 dus we hebben er een “hang”middagje van gemaakt. 🫠

Vandaag (dinsdag) gewassen en huishoudelijke karweitjes🪣🧽, moet tenslotte ook gebeuren.

We weten nog niet wanneer we weer gaan vertrekken, we zien wel. We eindigen dus maar met de eerste zin “Wij zijn nog steeds Valencia🌇 aan het ontdekken 😁🤓”.

Wordt vervolgd 👫

Valencia II

Mise à jour : Maevi a été opérée la semaine dernière et est heureusement de retour chez elle 🏠 dans sa propre région.

Nous découvrons encore Valence🌇. Nous sommes en bateau 🛥️ à environ 10 km du centre. C'est bon à faire avec le vélo 🚲. Nous connaissons déjà notre chemin et visitons chaque fois différentes parties de la ville. Il y a beaucoup à voir aussi dehors de la ville, comme les ports 🏗️🚢 et les plages ⛱️.
Le week-end a été vraiment sympa car nous avions samedi un rendez-vous avec Bart et Christa, amis de notre temps de « Besse » et dimanche un BBQ avec les gens de notre ponton 🛟.
Avec Bart 👱🏼‍♂️ et Christa 👩‍🦱 nous avons  passé une belle après-midi, parlé et ri comme d'habitude 🤣 😂. Il n'y a jamais de silence avec eux 😁. Ils nous ont également surpris en payant toutes les boissons 🥂 🍾 ce qui a été très apprécié. 💁‍♀️💁‍♂️.  Sur le chemin du retour nous les reverrons certainement 🤗.
BBQ du dimanche après-midi. C'était un groupe international. L'anglais, l'allemand, le français, le norvégien, le néerlandais et l'espagnol étaient parlés ensemble et au fur et à mesure que l'on buvait, cela devenait 🍹 plus facile. Chacun a apporté quelque chose 🍾🥃. La viande🥩 🥓 a été fournie par les 3 messieurs espagnols👨🏽‍🍳👨🏻‍🍳👨🏾‍🍳 et le monsieur belge 👨‍🍳 , nous 🙎‍♀️🙍🏼‍♂️ les snacks : fromage hollandais🧀, avec et sans ananas, saucissons et salade de pommes de terre 🥔. La dame allemande  avec 1 étoile du Michelin 👩🏼 🍳 (oui vraiment) avait fait de l'humus et d'autres types de trempettes 🌶️ avec une délicieuse sorte de pain 🍪. Le couple espagnol 👫 2 types de tortillas 🥮 et le couple norvégien 👫 salades 🥙 🥗 et chips. Il y avait plus qu'🍽️ de quoi remplir les estomacs 😋. Il était très tard ce soir-là.🌗 🛌 🕰️
Lundi nous sommes restés sur le bateau 🙃. Ça a commencé à souffler vraiment fort, alors ne le faites pas et n'avez pas envie d'attraper les vélos 🚲 🚲. Peter 🙍🏼‍♂️ a accroché un nouveau réflecteur car l'ancien était en morceaux, a essayé de réparer le micro-onde (n'a pas marché) 🛠️ et de régler l'horloge du navire ⏱️. L'après-midi ça commençait aussi pas mal à se balancer 🌊 alors on en a fait un après-midi "pendu". 🫠
Aujourd'hui (mardi) lavage et tâches ménagères 🪣🧽.
On ne sait pas encore quand on va partir, on verra.

On termine donc par la première phrase « On découvre encore Valence🌇 😁🤓 ».
A suivre 👫