Met de step en de benenwagen

19 september 2022 - Blanes, Spanje

De eerste dagen in Palamos waren tropisch warm 🌞, gelukkig werd het later in de week wat aangenamer. Toch hebben we elke dag heel wat kilometers gestept 🛴 en gelopen 🚶‍♀️ 🚶🏻‍♂️ We zijn een dag naar Plaja d'Aro geweest, zo'n 9km bij ons vandaan. De haven daar kost in de maand september ongeveer 100euro per nacht. Voor een dikke portemonnee betaalbaar dus niet voor de onze.  Ook hebben we vele uitzichtpunten en kleine inhammen bezocht waar het nu nog steeds gezellig druk is. Elke dag hebben we ongeveer 10km gelopen en gestept dus we zijn in vorm :) In de haven is 2x🚢 ⛴ een cruiseschip geweest, best wel grote jongens, daar zijn wij hééééél klein bij 😁.  We hebben onverwacht spontane uurtjes doorgebracht met Nederlanders die we  tegenkwamen op het door ons uitgekozen terrasje voor locals, waar we dagelijks gingen neuten 🥂 🥃 🍺  Was erruggggg  😁😂 gezellig.  Al met al een leuke week maar tijd om verder te trekken naar Blanes. Gisteren (zondag) waren de golven in het begin ongeveer een meter🌊maar toen we voorbij Sant Feliu waren werden de golven kleiner tot ongeveer 50 cm. Met een aardig zij-windje vaarden we de haven binnen en werden keurig opgewacht door 2 heren die ons vastlegden en welkom heetten. Gisteren en vandaag de boulevard van Blanes bezocht. En ja hoor kwamen we weer in gesprek, nu met Renee en Sonja uit Rotterdam. En ja dat werd ook weer een hele gezellige middag 😂🤣.  Nu hebben we net gegeten en gaan moe en voldaan naar bed🛌.. Morgen weer een dag 💤

Tot volgende week.

👫

Avec la trotinette et le chariot à jambes

Les premiers jours en Palamos étaient trop chauds 🌞après heureusement plus agréable. Mais nous avons marché beaucoup des kilomètres chaque jour (environ 10km par jour) avec notre trotinette  🛴 le chariot à jambes🚶‍♀️ 🚶🏻‍♂️.  Nous sommes allés à Plaja d'Aro, à environ 9 km de chez nous. Le port y coûte environ 100euros par nuit au mois de septembre. Abordable pour un gros portefeuille, donc pas pour le nôtre. Nous l'avons seul visité. Aussi visité de nombreux points de vue et de petites criques où la fréquentation est encore agréable. Il y avait deux bateaux de croisière 🚢⛴dans le port, assez grands, nous sommes très petits 😁.  Nous avons passé des moments agréables avec des Néerlandais que nous avons rencontrés spontanément sur la petite terrasse que nous avions choisie pour une verre (2,3,4) 🥂 🥃 🍺 tous les jours.  Apres une semaine amusante il était temps de passer à Blanes. Hier (dimanche), les vagues étaient d'environ un mètre🌊au début, mais lorsque nous avons dépassé Sant Feliu, les vagues ont diminué jusqu'à environ 50 cm. Avec un bon vent de travers, nous sommes entrés dans le port et avons été accueillis par deux gentlemen qui nous ont amarrés et accueillis. Hier et aujourd'hui, nous avons visité la promenade de Blanes. Et oui, nous avons à nouveau engagé la conversation, cette fois avec Renee et Sonja de Rotterdam. Et oui, c'est devenu un autre après-midi très agréable 😂🤣.  Maintenant, nous avons bien manger et nous allons coucher🛌, fatigués et satisfaits. Un autre jour demain 💤

A la semaine prochaine.

👫

1. Britta van de Bunt:
    26 september 2022
    Jongens wat zijn jullie actief en gezellig bezig. Leuk om zo allerlei leuke mensen te ontmoeten. Zo leuk om jullie avonturen te lezen 😎
  2. Lya:
    26 september 2022
    Ja we zijn lekker bezig en amuseren ons best. :)
  3. Britta van de Bunt:
    26 september 2022
    Zo leuk om te lezen. Vol bewondering volg ik jullie relaas 😎
  4. Lya:
    26 september 2022
    Goed zo enne gewoon ook op avontuur gaan :)