Sagrada Familia en meer....

10 oktober 2022 - Cambrils, Spanje

Maandag (03-10) vroeg op en weer naar Barcelona🚉 ⏰. We hadden de Sagrada Familia voor 13.00 uur geboekt, dus namen we de tijd om er te komen.
Indrukwekkend en fascinerend was het. Ook hadden we een bezoek aan één van de torens in ons arrangement. Helaas viel dat tegen. Je gaat met de lift omhoog en je kan alleen via de trap naar beneden. De tocht naar beneden duurde ca 10 minuten en was merendeel in de toren ♟ en achter gaas dus niet echt een mooi uitzicht. We hadden eigenlijk nog naar de Ramblas gewild  maar vanwege een misstap in de kerk verdraaide ik I(Lya) mijn knie en geforceerd met al die treden is dat niet meer gelukt 😢. (gelukkig gaat het weer beter met mijn knie). Dus dat wordt weer voor een volgende keer.
Dinsdag ons boeltje weer gepakt en naar Segur Calafel gevaren🛥. Onderweg vaarden we langs Barcelona en voor de eerste keer langs tankers die aan het anker lagen 🚢. Dan zijn we best wel klein 😅. (zie foto's op FB) We zijn hier 6 dagen gebleven want de 3de en 4de was regenachtig  💦 ☔️en wat veel wind 💨 Maar we hebben weer veel gefietst🚲en gewandeld.

Vandaag (10-10) zijn we in Cambrils beland. De eerste indruk is niet verkeerd 😁. Tot de volgende week 👫 🤗

Sagrada Familia et plus......

Lundi (03-10) lever tôt ⏰ et  retour à Barcelone 🚉. Nous avions réservé la Sagrada Familia pour 13h00.
C'était impressionnant et fascinant. Nous avons également visité l'une des tours de notre forfait. Malheureusement cela a échoué. Vous montez avec l'ascenseur et vous devez descendre par les escaliers. La descente a duré environ 10 minutes et s'est déroulée principalement dans la tour et derrière un grillage, donc pas vraiment une belle vue. Après on aurait aimé aller sur les Ramblas, mais à cause d'un faux pas dans l'église je (Lya) me suis tordu le genou et forcé avec tous ces pas je n'ai pas réussi 😢. (heureusement mon genou va mieux).
Mardi (04-10), nous avons navigué au Segur Calafel 🛥. En route, nous avons navigué devant Barcelone et pour la première fois passé les pétroliers qui étaient à l'ancre🚢. Olala nous sommes petits😅. (voir photo sur FB) Nous sommes restés ici 6 jours car les 3ème et 4ème jours étaient pluvieux💦 ☔️ et un peu venteux 💨 .  Mais nous étions dans un super endroit et encore utilisé le vélo🚲et beaucoup marché.

Aujourd'hui (10-10) nous sommes arrivés à Cambrils. La première impression n'est pas fausse 😁. A la prochaine fois.👫🤗