Oranje boven :)

18 oktober 2022 - Cambrils, Spanje

De haven⚓️ ligt in het midden van Cambrils en we hebben zowel overdag 's avonds mooi zicht op de boulevard. Het valt ons op dat er nog veel touristen zijn. Vrienden hadden al verteld dat het vooral duits is wat je hoort en dat is zo.

Gelukkig kunnen we de fietsen 🚲 ook hier van boord halen en maken we leuke trips. Ook naar Salou zo'n 8km van ons vandaan. Je fietst helemaal langs de kust 🏖, een leuke route. In Salou ontdekten we een nedelandse snackbar en ja wat doe je dan ??? Dan ga je een een frikandel eten😋🤣 en niet zo maar één nee eentje van 35cm 🤣🤣 🤣🤣.
Hij was zo lekker dat we besloten de volgende avond met de step daar te gaan "dineren" 🍽. We waren de haven nog niet uit of we werden staande gehouden door de politie 🚔.  Zij👮🏼‍♂️vertelden ons dat we verplicht een helm👨🏻‍🚀moeten dragen en ja die hadden we niet. Zij waren erg aardig en we kregen voor die avond een vrijstelling😁. De volgende dag hebben we de helmen gekocht. Als je dan een helm moet dragen dan doen we dat gelijk goed ook en het is de nationale kleur van Nederland geworden dus oranje 🛴🪖.  We moeten zeggen een helm op je hoofd valt mee en het is natuurlijk veel veiliger👌.  We hebben trouwens nog lekker genoten van de frikandellen en kroketten👌.

We waren van plan om afgelopen zaterdag weer te vertrekken maar we hadden een problemen met de navigatie. Het alarm van de dieptemeter bleef maar afgaan en was niet te stoppen wat we ook probeerden 😅 en de automatische piloot werkte beneden niet.

Gelukkig is er in Cambrils Alex👨🏻‍🔧van Port Nautic, een Ray-marine specialist en die heeft ons geweldig geholpen.  De dieptemeter is een technisch probleem voor later als de boot🛥  weer op de kant ligt, gelukkig hebben we nog 2 dieptemeters die wel werken 😁.  Bij de automatische piloot was een stekkertje kapot dus problemen opgelost. Het is nu mooi weer maar er is kans op onweer⛈ en er is een behoorlijke deining🌊dus we blijven nog lekker even liggen in Cambrils⏳.  Wanneer we weer verder gaan dat zullen we nog wel zien.

Dus tot de volgende keer.👫

PS. de foto's van deze week staan weer op FB

Orange

Le port ⚓️ est situé au milieu de Cambrils et nous avons une belle vue sur le boulevard en journée et en soir.

On remarque qu'il y a encore beaucoup de touristes. Des amis vous avaient déjà dit que ce que vous entendiez était principalement allemand et c'est vrai.

Heureusement, nous pouvons utiliser aussi les vélos 🚲 ici et nous faisons belles balades. Par exemple Salou à environ 8 km de nous. Vous pédalez tout le long de la côte 🏖, un joli parcours.

A Salou nous avons découvert un snackbar hollandais et alors vous faites quoi ??? Alors vous mangerez un "frikandel" 😋🤣 et pas un normal mais un de 35 cm 🤣🤣 🤣🤣.
C'était tellement délicieux que nous avons décidé d'y "dîner" le lendemain soir avec la trottinette 🍽.

Nous n'avions même pas quitté le port avant d'être arrêtés par la police 🚔. Ils👮🏼‍♂️nous ont dit que nous devions porter un casque et oui nous n'en avions pas. Ils étaient très gentils et nous avons obtenu une dérogation pour cette soirée 😁.

Le lendemain, nous avons acheté les casques. Nous avons choisi pour la couleur nationale des Pays-Bas, donc l'orange 🛴🪖. Nous devons dire qu'un casque sur la tête n'est pas mal et c'est bien sûr beaucoup plus sûr 👌.

Au fait, nous avons quand même apprécié les frikandellen et les croquettes😋👌.

Nous avions prévu de partir samedi dernier (15-10) mais nous avons eu quelques problems de navigation. L'alarme du sondeur n'arrêtait pas de sonner et le pilote automatique ne fonctionnait pas en bas. Heureusement à Cambrils il y a Alex👨🏻‍🔧 du Port Nautic, un spécialiste Ray-marine et il nous a été d'une grande aide. Le sondeur est un problème technique pour plus tard lorsque le bateau sera de retour sur le côté mais heureusement nous avons encore 2 sondeurs qui fonctionnent 😁.  Une prise a été cassée du pilote automatique donc les problèmes ont été résolus.

Il fait beau maintenant mais nous restons à Cambrils pendant ce moment, il y a un risque d'orages ⛈ et il y a mal de houle 🌊. On verra quand on ira plus loin.

Donc jusqu'à la prochaine fois.👫

PS. Les photos de cette semaine sont de retour sur FB

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter:
    19 oktober 2022
    Wat een lengte….. 35 cm…. Met ketchup en mayonaise…… en vooral BIER!!
    Veel plezier !!
  2. Lya: