We naderen Valencia

1 november 2022 - El Grao de Castellón, Spanje

Dinsdag (25-10)vertrokken naar Vinaroz. We hadden een kalme zee en de aankomst ging vlekkeloos.☀️ 😎
Vinaroz is weer heel anders dan het goed onderhouden Cambrils.
Vinaroz is erg gedateerd maar op ieder hoek van de straat is een cafe 🍹🍷🍻 of restaurant🍕🌮🥗🍲die allemaal wel wat te doen hebben.
Je kan echt merken dat de mensen hier meer "op straat" leven.
De fietsen zijn weer veel gebruikt om leuke tochten te maken.
We hebben de visafslag 🐟 een paar keer bezocht. Trots waren de vissers die 4 grote vissen🎏🎏 gevangen hadden en het was leuk 🤣 om te zien hoe de "zwarte " handel gewoon🪣🦀 🐠🐟🪣 in het openbaar bedreven werd.

In het weekend was het grote🎃Haloweenfeest.👻. Er werd heel wat gedanst in de straten. 🔱👺

Vinaroz heeft ook een echte arena. We hebben deze bezocht maar tot onze grote schrik werden er nog echte stierengevechten gehouden.
Niet leuk en zijn na 1 minuut weer weggegaan. Was de eerste maar ook de laatste keer dat we dat wilden zien.
Gisteren (maandag 31-10) zijn we aangekomen in Castellon, weer 35nm gevaren. Het is heel speciaal om binnen te varen in een commerciele haven. Grote kranen 🏗️⛓️ en kades met containers.
Omdat het gisteren en vandaag een feestdag is in Spanje wordt er niet gewerkt, dus we zijn benieuwd hoe het morgen is.
De ontvangst was gaotisch 😳. Via VHF kregen we te horen dat de marine man ⚓️ geen enkele buitenlandse taal sprak🗣️en daar dobber 🛥️ je dan⁉️. Ik spreek 4 talen maar geen spaans 😢. Daarna verbrak hij de verbinding en zeker 15 minuten nam hij de telefoon niet op en beantwoorde hij de VHF niet meer. Uiteindelijk  🙏 begreep de man blijkbaar dat wij een reservering hadden en riep ons met handgebaren, 👈👉🤚🙅‍♂️🙆‍♂️ gelukkig zagen we hem staan.
Was even een stress momentje😅maar alles is goedgekomen👌.
Wordt vervolgd 👫
Zie foto's FB.

Nous approchons de Valencia

Mardi (25-10) départ pour Vinaroz. Nous avons eu une mer calme et l'arrivée était déroulée sans encombre.☀️ 😎
Vinaroz est très différent de Cambrils que est bien entretenu.
Vinaroz est très daté mais à chaque coin de rue se trouve un café ou un restaurant qui ont tous quelque chose à faire.
Vous pouvez vraiment remarquer qu'ici les gens vivent plus "dans la rue".
Les vélos sont à beaucoup utilisés pour faire de belles balades.
Nous avons visité la criée au poisson 🐟 plusieurs fois. Les pêcheurs qui ont attrapé 4 gros poissons étaient fiers et c'était agréable de voir comment le commerce "noir" était mené publiquement.

Le week-end c'était la grande fête d'Haloween.👻. Il y avait beaucoup de danse dans les rues. 🔱👺

Vinaroz possède aussi une arène. Nous avons visité celui-ci, mais à notre grand choc, de vraies corridas avaient toujours lieu.
Pas agréable et nous sommes partis après 1 minute. C'était la première mais aussi la dernière fois que nous voulions voir ça.

Hier (lundi 31-10) nous sommes arrivés à Castellon, en naviguant à nouveau 35nm.

C'est très spécial de naviguer dans un port de commerce. Grandes grues 🏗️⛓️ quais avec conteneurs.
Il n'y a pas de travail hier et aujourd'hui parce pour des jours des fêtes en Espagne, nous sommes donc curieux de savoir comment sera demain.

L'accueil dans le port de plaisanterie était gaotique 😳. L'homme de la marine ⚓️ ne parlait aucune une langue étrangère 🗣️ il a dit ai VHF et nous  flottons  🛥️ et flottons ⁉️.

Je parle 4 langues mais pas l'espagnol 😢. Puis il a déconnecté VHF et pendant au moins 15 minutes il n'a pas décroché le téléphone ni répondu à la VHF.

Finalement 🙏 l'homme de la marine a apparemment compris que nous avions une réservation et nous a appelé avec des gestes de la main, 👈👉🤚🙅‍♂️🙆‍♂️ heureusement nous l'avons vu debout.  C'était un moment de stress mais tout s'est bien passé 👌.
À suivre 👫

Voir photos FB.