De laatste loodjes

28 augustus 2022 - Canet-en-Roussillon, Frankrijk

Afgelopen week is snel voorbij gegaan. We hebben de boot gepoetst, de voorbereidingen voor onze apéro🥂gedaan en ......blikvoer, water en drank ingeslagen.  één van die tips die belangrijk is: "neem veel eten en drinken mee🍳" je weet nooit wat er zal gebeuren.  Nu dat hebben we goed in onze oren👂geknoopt en voor ongeveer 6 weken ingeslagen. : ) 40ltr drinkwater, ongeveer 30 blikken groente/fruit/pasta's , 12 flessen à 2ltr cola zero en de ongeveer 20ltr rosé  🫗 niet te vergeten 😂. Woensdag nog de 10 kilo aardappelen en brood🥖kopen en dan zijn we helemaal voorzien. De watertanks 400ltr en de 1000ltr brandstof is voor donderdag, zodat we we helemaal "vers" starten.  Gisteren ( zaterdag) een "tot ziens" borreluur gehouden voor de buren en bekenden. Was als vanouds weer gezellig. En nu op naar de laatste dagen. Vandaag, zondag, de fietsen🚴‍♂️terug naar Perpignan en kan er een wasje worden gedraaid. Morgen en dinsdag de schoonmaak en het afsluiten van ons huis in Perpignan. Woensdag de auto nog een beurt, terugzetten op onze parkeerplaats en de sleutel🗝inleveren bij de beheerder van woning van eigenaren en op de step🛴terug naar de boot.  Jacky gaat de post voor ons doen en de planten nemen we mee, dus we we hebben alles onder controle. Nu maar hopen dat er donderdag 1 september niet te🌬veel wind staat en t we dan echt kunnen vertrekken. 👫

La dernière semaine à Canet

La semaine dernière est passée vite.
Nous avons nettoyé le bateau, fait les préparatifs pour notre "à bientôt" apéro 🥂 et ....fait le plein de conserves, d'eau et de boissons.

Un des amis dit " Important!! prenez beaucoup de dispositions 🍳 vous ", on ne sait jamais ce qui se passe.  Nous en avons pris bonne note et avons fait des réserves pour environ 6 semaines. : ) 40 litres d'eau potable, environ 30 boîtes de légumes/fruits/pâtes, 12 bouteilles de 2 litres de cola zéro et  aussi important environ 20 litres de rosé 🫗hahaha. 😂

Mercredi, nous achèterons encore 10 kilos de pommes de terre et de pain🥖et nous serons alors complètement équipés.
Les réservoirs d'eau de 400ltr et le carburant de 1000ltr sont pour jeudi, donc nous partons complètement "frais".  Hier (samedi), nous avons organisé une réception d'"au revoir" pour nos voisins et amis. Comme toujours, c'était très confortable.
Et maintenant, les derniers jours. Aujourd'hui, dimanche, les vélos retournent à Perpignan. Demain et mardi le nettoyage et la fermeture de notre maison à Perpignan. Mercredi la voiture au garage pour le contrôle annuel, retour à notre place de parking, remise de la clé🗝au gérant de la maison des propriétaires et retour au bateau en trottinette🛴.  Jacky s'occupera du courrier pour nous et nous emporterons les plantes avec nous. Nous avons tout sous contrôle jusque au ce moment :).

Nous espérons maintenant que le vent ne sera pas🌬trop fort le jeudi 1er septembre pour que nous puissions vraiment partir. 👫

1. Irène Horstink:
    28 augustus 2022
    Heel veel plezier en een goede en behouden vaart gewenst. Genieten jongens,
    Knuffel van ons.
    Irène et Jean-Paul
  2. Lya:
    28 augustus 2022
    Dat gaan we zeker doen dank voor de lieve woorden.
    Gros BISOU de nous
  3. Britta van de Bunt:
    28 augustus 2022
    Wauw zo te lezen hebben jullie je goed voorbereid. Heel spannend zo’n eerste reis. Heel heel veel plezier en behouden vaart.
    Veel liefs Britta & Peter
  4. Lya:
    Eindelijk bijna beginnen aan
    onze reis, we hebben er ontzettend in om onze dromen werkelijkheid te laten worden
  5. Anouchka:
    28 augustus 2022
    Nou Peter en lya !! Wat een avontuur gaan jullie weer aan jullie kunnen ook echt niet stilzitten hey!! Maar echt weer geweldig wat jullie gaan doen 😊echt toppie ik zou zeggen een goede vaart en zo te zien hebben jullie genoeg om mee te nemen en goed over nagedacht 🥂 doe voorzichtig en have fun Grtjes uit dordt dikke knuffel 🧸
  6. Lya:
    28 augustus 2022
    Ja we gaan er in ieder geval voor. We kijken er naar uit. Nu met nog een paar dagen worden we ongeduldig om te gaan 😁
    Bedankt de support en van ons ook een dikke knuffel terug
  7. Peter:
    30 augustus 2022
    Geweldig! Wij leven met jullie mee!! Jullie weten het al, maar toch: Een behouden vaart en geniet van jullie mooie Rdam!!
    Gros bisous en we houden contact!
    Groet uit R’dam 😉😂
  8. Lya:
    Houden zeker contact 🤗
  9. Alex en wilma:
    30 augustus 2022
    We gaan ieder mijl van jullie vaar avontuur volgen. En wie weet komen we elkaar op een klein eilandje bij ibiza weer tegen. Schip ahoy en geniet ervan
  10. Lya:
    Leuk 👌
  11. MILLET CATHERINE:
    1 september 2022
    Bonne route les amis, on vous a vu partir du port vers 11h25, nous étions sur la plage et on vous a fait de grands signe au passage du bateau. A très bientôt.
    Bises, Catherine et Philippe.
  12. Lya:
    5 september 2022
    Ahh pas vu votre message avant mais merci de support :)
    le premier stop était Paullilles mais le mer était tres agitée.
    Hier nous sommes arrivés au Selva c'est mieux parce que cette semaine le vend est pas bon pour nous :)
    Gros BISOU de nous