2023 alweer 6 dagen oud.

6 januari 2023 - Altea, Spanje

We eindigden vorig jaar met de zin "Dat vertellen we volgend jaar wel waar we geweest zijn :) " Toen waren we nog in Denia en hebben die dag een leuke fietstocht🚲gemaakt langs de kust en kwamen uit aan de voet van een uitkijktoren ♖. De fietsen op slot en de klim🔝naar boven gemaakt. Het was een aanslag op onze conditie😅  maar we hebben het gehaald.  Alleen frustrerend dat een engelsman van 79jaar ‼️(weten we na een gesprekje met hem😁) boven om de toren heen holde en al rennend🏃🏻weer naar beneden stoof, terwijl wij🚶🏻‍♂️🚶‍♀️voorzichtig de afdaling📶(veel rollende stenen) maakten🤣.
Na een gezellige jaarwisseling 🍻🍹vonden we het tijd om richting Altea te varen🛥️.
Vanaf het water heb je een heel ander zicht op het land🏞️ en zie je dat Spanje toch wel veel bergen⛰️ en rotsen heeft.
Ook kwamen we verschillende viskweekvijvers🐟🐠 tegen maar..... nog steeds geen dolfijnen gezien🐬🐬🐬👀.
Altea is een echt toeristenplaatsje📸. Overal hoor je nederlands🗣️, engels🗣️of duits🗣️praten. Het is lekker om weer eens in je eigen taal te spreken, hoef je niet zo na te denken:)
Er zijn zelfs 3 supermarkten🛒die het hele assortiment hollandse🧀🥫produkten verkopen dus dan weten jullie het wel "Bitterballen, kroketten en frikandellen".😋😂.
We hebben al een leuke fietstocht🚲gemaakt in de bergen.🍀🌿🌳🐾 Was hard werken🚵‍♀️🚵🏻‍♂️ maar de moeite waard👌.
Verder kijken we per dag wat we doen🤓.
We blijven hier nog wel even want we zijn ongeveer 10km van Benidorm🌇vandaan en dat heb je ook niet in 1 dag bekeken🧐 .
Al met al hebben we het weer prima naar ons zin en denken we er niet aan om weer richting Perpignan te gaan.😎😁
Wordt vervolgd👫.

2023 déjà 6 jours.

Nous avons terminé l'année dernière avec la phrase "Nous vous dirons où nous étions l'année prochaine :) " Ensuite, nous étions toujours à Denia et avons fait une belle balade à vélo 🚲 le long de la côte ce jour-là et nous nous sommes retrouvés au pied d'une tour de guet ♖. Verrouillé les vélos et fait la montée 🔝 jusqu'au sommet. C'était une attaque contre notre condition 😅 mais nous y sommes parvenus. Seulement frustrant qu'un Anglais de 79 ans ‼️ (nous le savons après une conversation avec lui 😁) ait couru autour du sommet de la tour et redescendu 🏃🏻 pendant que nous 🚶🏻‍♂️🚶‍♀️effectuions prudemment la descente 📶 (beaucoup de cailloux) 🤣.
Après une belle nouvelle année 🍻🍹il était temps de naviguer vers Altea 🛥️.
Au mer, vous avez une vue complètement différente du pays 🏞️ et vous pouvez voir que l'Espagne a beaucoup de montagnes ⛰️ et de rochers.
Nous avons aussi rencontré plusieurs bassins de pisciculture 🐟🐠 mais ..... toujours pas de dauphins 🐬🐬🐬👀.
Altea est une ville touristique 📸. Partout vous entendez le néerlandais 🗣️, l'anglais 🗣️ ou l'allemand 🗣️. Pour nous c'est agréable de parler néerlandais sans penser😁. Il y a même 3 supermarchés 🛒 qui vendent toute la gamme de produits hollandais 🧀🥫 alors vous connaissez "Bitterballen, croquettes et frikandellen". 😋😂.
Nous avons fait déjà une belle balade à vélo 🚲 dans les montagnes.
Nous regardons ce que nous faisons chaque jour 🤓. Aujourd'hui shopping :)
Nous allons rester ici pour quelques jours car nous sommes à environ 10 km de Benidorm 🌇 et est pas possible voir dans seul un jour 🧐.
Dans l'ensemble nous ne pensons pas encore etourner à Perpignan.😎😁
A suivre 👫.

1. Arie:
    6 januari 2023
    Binnenkort hebben jullie een conditie van een stel topsporters! Geniet ervan, je kan nog lang genoeg achter de geraniums zitten....
  2. Lya:
    6 januari 2023
    Haha we hebben geen vensterbank dus dat gaat hem niet worden van die geraniums.
    Qua conditie doen we het best als zou je dat 's morgens bij het opstaan niet zeggen :)
  3. Peter:
    7 januari 2023
    Weer geweldig ! Fijne tijd in Altea !☀️
  4. Lya:
    7 januari 2023
    Dank je wel en jij in Rotjeknor. Goede reis morgen :)