Bijna Kerst in Denia

21 december 2022 - Dénia, Spanje

We doen veel maar soms heb je een dag dat je helemaal niets wilt doen en dan doen we ook niets :)🫠 🙃maar over het algemeen zijn we elke dag wel in beweging🕺🚶‍♀️.

’S Ochtends, na een lekkere douche met als extra een luxe een badkamer 🛁🚽🪞 voor jezelf en een uitgebreid onbijt voor Peter (ik heb een andere eetgewoontes :) ) 🍳🥓 gaan we op pad.

Deze week hebben we de bus🚍 genomen naar Xabia wat een leuke route via verschillende dorpen 🏞️🌆 was.

Xabia ligt aan de andere kant van de berg⛰️de Montgo wat "olifant "🐘 betekent. Op de foto📸 en filmpje op FB zie je de vorm van de kop met slurf.

Met onze steps🛴🛴en lopend  🚶‍♀️🚶🏻‍♂️zijn we op het strand🏖️, in de haven ⚓️ ⛵️🛥️ en in de oude stad van Xabia geweest. Is weer heel anders dan Denia.

Afgelopen zondag zijn we bij Wendy en Ronald geweest, ook in Xabia.  Een heerlijke dag gehad.

We zijn naar platja⛱️🏖️L'arenal gefietst/gestept🛴🚲 en daar lekker op een terrasje gezeten🍻🍹. Op de terugweg (we werden luxe teruggebracht)🚌 nog via de berg 🗻 om van het uitzicht te genieten op zee en daarna thuis afgezet🛥️.

Maandag hebben de weekmarkt bezocht en vandaag (dinsdag) een mooie route gefietst🚵‍♀️🚴‍♀️ en zijn zo'n 30km onderweg geweest.

Nu op naar kerst🎄.

Alle restaurantjes aan de haven zijn open en feestelijk verlicht dus we denken dat het een leuke kerst wordt 🧑‍🎄🎅

Wij wensen iedereen hele fijne kerstdagen.

Wordt vervolgd 👫

Presque Noël à Denia

Nous faisons beaucoup mais parfois nous avons une journée où nous ne voulons pas rien faire du tout et puis on ne fait rien :)🫠 🙃 mais en général nous bougons tous les jours 🕺🚶‍♀️.

En matin, après une bonne douche avec une salle de bain de luxe supplémentaire 🛁🚽🪞 et un petit déjeuner copieux pour Peter (j'ai des habitudes alimentaires différentes :)) 🍳🥓 nous sommes sur la route.

Cette semaine, nous avons pris le bus 🚍 au Xabia qui était une belle route à travers différents villages 🌆🏞️ est de l'autre côté de la montagne ⛰️ de Montgo qui signifie "éléphant" 🐘.

Sur la photo 📸 et la vidéo sur FB vous pouvez voir la forme de la tête avec le tronc.

Avec nos scooters 🛴🛴 et à pied 🚶‍♀️🚶🏻‍♂️,  nous avons été sur la plage🏖️, dans le port ⚓️ ⛵️et dans la vieille ville de Xabia. Très différent de Denia.

Dimanche dernier, nous avons rendu visite à Wendy et Ronald, également à Xabia. Nous avons passé une merveilleuse journée.

Nous avons fait du vélo/marche à platja ⛱️🏖️ L'Arenal 🛴🚲 et nous nous sommes assis sur une terrasse là-bas 🍻🍹.

Au retour (nous avons été ramenés luxe) 🚌 toujours via la montagne 🗻 pour profiter de la vue en mer puis déposés à la maison 🛥️.

Visité le marché hebdomadaire lundi et aujourd'hui (mardi) nous avons fait un bel itinéraire 🚵‍♀️🚴‍♀️ et parcouru environ 30 km sur la route.

Passons maintenant à Noël 🎄.

Tous les restaurants du port sont ouverts et illuminés de façon festive, nous pensons donc que ce sera un bon Noël🧑‍🎄🎅.

Nous souhaitons à tous un très Joyeux Noël.

A suivre 👫

1. Joost & Yvonne:
    26 december 2022
    Hallo Lya en Peter,
    Net al jullie reisverhalen gelezen. Onwijs leuk en wat een avontuur.
    Wij nu met de Kerstdagen in Chaliers en genieten iedere dag van ons huis ( Peter super bedankt). Het is nu 2e Kerstdag en blijven nog enkele dagen hier en gaan Oud & Nieuw in NL vieren. Lieverds, wij wensen jullie nog een super mooie reis, wees voorzichtig en geniet van het leven ! Groetjes Joost & Yvonne
  2. Lya:
    26 december 2022
    Lieve vrienden, dank voor de lieve woorden.
    Fijn dat jullie zo genieten van Chaliers. Blijven doen hoor. Wij wensen jullie ook nog hele fijne dagen en een heel goed en bovenal een gezond 2023. Hele dikke kus en hopen jullie in 2023 weer eens te zien🥂🙋‍♀️💋🎄🙋‍♂️